Einde NED10

Beste Ned10 ers,

Tot onze spijt moeten we laten weten dat het team NED10 definitief uit elkaar is.

Na lang gesproken te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat we niet meer op dezelfde lijn kunnen door gaan i.v.m studie verplichten en ambitie verschillen.

Echter gaan we als vrienden uit elkaar en willen we iedereen via deze weg bedanken voor de steun die we in de afgelopen twee jaar gehad hebben.

We hebben een super tijd samen door gemaakt en we sluiten dit dus ook met een goed gevoel af.

Op dit moment gaat Barend ze studie oppakken en hopelijk in het vervolg weer door met zeilen op het hoogste niveau.

Max gaat verder in het zeilen dus hopelijk gaan jullie daar nog veel van horen.

Nogmaals bedankt voor alle steun!!

Sportieve groet,

Barend Hiltermann en Max Blom
Posted on 06 Nov 2006 by max
United 4 Overall 1st!
Een paar dagen geleden werden we gebeld dat er tijdens de prijsuitrijking van U4 een fout was gemaakt. Het blijkt nu het wel mogelijk is om een evnement te laten vallen. Hierdoor hebben we alsnog de United 4 overall gewonnen!

We willen de organistaie van United 4 bedanken voor de vier top evenementen en het corrigeren van de fout, super!

Posted on 09 Oct 2006 by max
United 4 Roompot 1st !
De laatste United 4 van het seizoen stond afgelopen weekend op het programma. De voorspellingen waren helemaal top, wind en prima weer.
Zaterdag stond er een mooie wind, ongeveer 16 knopen met een flinke dosis stroom op de baan konden van start voor de eertse wedstrijd.

De start was op zich prima en we konden bij de top om de bovenboei komen. Na de reach lagen we tweede vlak achter onze belgische vrienden Jim en Ruben, omdat we dicht op elkaar lagen zijn we elkaar flink gaan opjagen en als gevolg kregen wij en de belgen allebei een gele vlag. De BEL 1247 en de NED 10 konden dus een 720 penalty straf gaan nemen. Na de spinnaker drop ging het bij ons niet goed en raakte de spi onder de boot, ik kreeg even een flashback van het Belgisch kampioenschap. Nadat de spinnaker goed weer op orde was lagen we op plek 6. Inhalen kreeg dus prioriteit!!! En dat deden we! De wind trok iets aan en toen ging de gashandel open , bij de volgende bovenboei lagen we aan kop en hebben dit niet meer weg gegeven.

De tweede wedstrijd was onze start goed aan lij , meteen overstag en voor het veld langs, we kwamen na een goed rak als eerste om de boei. De spi stond binnen 5 seconden en toen was het gas geven! De hele wedstrijd hebben we op kop gelegen en zo finishte we ook, weer een eentje.

De laatste wedstrijd zaten we aan de linkerkant van het kruisrak en dat bleek niet goed te zijn, omdat de wind aflandig was en dus vrij verradelijk kwamen rond plek 6 om de boei. Eenmaal met spi in de reach spoot er een fontijn water door de luchtkast heen, dat betekent maar een ding, zwaard strips eraf!! Een 470 heeft deze echt nodig anders gaat het niet echt hard. Toch hebben we ons verstand op nul gezet en uiteindelijk naar een 3e plek gezeild. Serie na dag 1 een: 1-1-3. Na de wedstrijden ging het happy hour dus aan onze neus voorbij omdat we de zwaardstrips moesten plakken.

De volgende dag woei het een stuk harder. Dat zijn echt onze omstandigheden. We hebben de hele dag super gevaren en vooral op verschillende technieken in hard weer getraind. Resultaat 3x een 1, de serie was dus uiteindelijk. 1-1-3-1-1-1.

Omdat we een evenement hebben gemist konden we niet meer met de overall hoofprijs naar huis gaan. We zijn hier nog wel tweede in geworden.
De uitslagen zijn te vinden op http://www.united4sailing.org

Het was een top weekend en we willen de organisatie daarom even bedanken. Volgende week gaan we ons zelf weer beter maken op de wateren van Medemblik.

Posted on 02 Oct 2006 by max
Nederlands Kampioenschap Bronze medal !
Afgelopen weekend ( 15 t/m 17 September) is het open nederlands kampioenschap olympische klassen gehouen. In de 470 klasse stonden er 20 boten ingeschreven waarvan 3 uit Polen en 1 uit Denemarken.

De eerste dag stond er een goede wind ( rond de 15 knopen). In de eerste wedstrijd wisten we de pin op de startlijn te winnen en als eerste rond de boei te komen , dit hebben we een tijdje volgehouden. Omdat we zijn gaan verdedigen op nr 2 lieten we de anderen boten de vrije wind opzoeken, hierdoor kwamen deze boten voorbij dus dat was niet handig !! Uiteindelijk een 3e plek in de eerste race. Op zich een goed begin van het kampioenschap. Tweede wedstrijd kwamen niet lekker weg bij de start hierdoor hebben we een inhaall race gezeild met als resultaat weer een 3e plek. De laatste wedstrijd werd er fel gestreden om de eerste 5 plaatsen, tussen ons en een Pools team ging het er iets te fel aan toe waardoor hij een prtest tegen ons had. Tijdens de wedstrijd besefte we ons dat wij fout zaten. Vlak voor de finish hebben we de Pool voor laten gaan met als tegen prestatie dat hij het protest in zou trekken, zo gezegd zo gedaan, hierdoor hadden we geen protest aan onze broek.

De volgende dag stond er minder wind. In de tweede wedstrijd zaten we aan de verkeerde kant van het kruisrak en dit resulteerde in een slechte wedstrijd met als resultaat een 8ste plaats!! de andere twee wedstrijden weren 2 x een 3e plaats.

De laatste dag zou spannend worden, we sonden op dat moment 3e met 5 punten achterstand op de nr twee. Er werd eerste een gewone wedstrijd gevaren en daarna zou de top 10 de medal race varen.
In de laatste fleet race werden we wedreom 3e! er heerste een vloek op ons want het was constant de derde plek. In de medal race begonnen we sterk en namen gelijk de koppositie , deze wisten we twee rondes vast te houden. Omdat de medal race dicht onder de kant werd gevaren was de wind erg schifterig, hierdoor verloren we een boot, naderhand was er een ander team wat langs een andere hoek nog ons en de andere boot inhaalde en als eerste finischte , hierdoor werden wij derde en dus derde overall.

Uiteindelijk waren we niet helemaal tevreden maar toch hebben we het podium gehaald en daar hebben we wel vrede mee. Ons volgende evenement zal de United 4 Finale zijn. We gaan voor goud!

Foto's van de prijsuitreiking volgen nog. Bart en Olliie gefeliciteerd !!

Posted on 19 Sep 2006 by max
Belgisch Kampioen 2006 !!
YEAHHH!! We zijn belgisch kampioen 2006 geworden!!

Vrijdag avond laat kwamen we aan in Nieuwpoort (BEL) om deel te nemen aan het open belgisch kampioenschap 2006. We sliepen in een pension van een oud vrouwtje. Op zich niks mis mee, we moesten alleen constant aanhoren dat ze van de trap was gevallen en weinig kon doen, we hadden dus ook geen warm water om te douchen, en de bedden stonden om instorten, maar verder was het prima.

Zaterdag stond er een vlagerige oosten wind ( 15 knopen). De wind draaide veel maar gelukkig werd het in de middag wat stabieler.
In de eerste wedstrijd kwamen we als eerste bij de eerste boei en hebben we dat niet meer uit handen gegeven. De tweede wedstrijd werd de stroom sterker en dus was het opletten tijdens de start. Onze start was top!! Aan de pin weg voor het veld langs. Er ging alleen een team extreem links af en deze kwamen dus voor ons bij de eerste boei. We moesten er in de down wind voorbij omdat je aan de wind weer met de stroom mee ging en een grote voorsprong kan pbouwen. Halverwege de down wind waren we er voorbij! We konden de voorsprong uitbouwen en dus als eertse aan de onderboei. Op dat moment nam de stroom ons mee in de upwind en waren we dus los van het veld. We hebben deze voorsprong behouden en dat resulteerde in een 5 minuten voorsprong!! Dat zijn dus 2 eerste plaatsen op een rij!

Dan de derde race. Na een uur gewacht te hebben tot het comitee het anker vast had konden we eindelijk beginnen. Onze start was niet goed en dus kwamen we als 6e om de boei! Een redelijke achterstand op de kopgroep was het resultaat. We hebben ons zelf even flink boos gemaakt en de knop op oneindig gezet. We vlogen van de mooie noordzee golven af en met succes!! We konden als eerste de beneden boei ronden. Toen de ging de spinnaker naar beneden en daar ging het echt gigantisch fout!! De spi was op tijd binnen maar door een golf viel de schoot voor de boot en dan komt de schoot onder de boot terecht. Balen!! Omdat Max in de up wind in de trapeze moet staan konden we het dus niet in orde maken.

We hebben keihard gevaren in de tweede upwind om een voorsprong uit te bouwen zodat we tijd hadden om alles weer in orde te maken
Na de bovenboei eerste het halve windse rak, hier konden we dus niet de spinnaker zetten. Hierdoor verloren we twee plaatsen, daarna gingen we voor de wind en kon Max beginnen om de spi opnieuw aan te slaan. Toen de spinnaker weer stond lagen we 7e!! We hadden nog maar twee rakken te gaan om alles in te halen dus dat werd lastig. We hebben ons uit de naad gewerkt en dat resulteerde in een 3e plek. Niet tevreden wat beteft de laatste wedstrijd maar het was gebeurd en wisten we dat we het Zondag af moesten maken.

Na dag 1 stonden we dus met 1-1-3 aan de leiding, 2 punten voor op nummer 2.

Dag 2:
Omdat het springtij was moesten we om 08.00 uur het water op!! Er was echter geen zuchtje wind op zee dus werd het lang wachten. Heel frusterend als je eerste staat!! Uiteindelijk kwam er een beetje wind en besloot het comitee om een wedstrijd te gaan varen. 6 knopen wind en stroom dat is goed opletten!! Onze start was slecht en dus moesten we achteraan beginnen. We kwamen als 7e aan de eerste boei, de nummer twee in het klassement lag op dat moment 2e, ongeveer een half rak voor op ons! Oke rustig blijven en hard zeilen! Dat lukte! We hebben ons zelf in een thriller van wedstrijd naar de 3e plek gezeild! Dit was genoeg om Belgisch kampioen 2006 te worden.

De prijsuitreiking was leuk, na de 3e plaats ( Koen de Smedt en bart Verwerf (BEL)) en de 2e plaats ( Jim Haverhals en Ruben Philipse BEL) waren wij aan de beurt. De speaker sprak: Belgisch kampioen 470 2006 uit Nederland, Barend Hiltermann en Max Blom!! YEAHH.

We konden de medailles in ontvangst nemen plus 5 liter bier!! Typisch de belgen. Daarna volgde een speach van Max en werden we door de zeilers gefeliciteerd. Trots als een pauw verlieten we Nieuwpoort waar we meteen in de file terecht kwamen, ons kon het weinig schelen want we hadden een top weekend gehad!!

Aankomend weekend varen we het Nederlands kampioenshap. We gaan ons best doen om zo goed mogelijk te presteren, we will see!

Keep you posted!

Groetjes,

Baar en Max ( NED 10) Belgische kampioen! heheheh tongue

Posted on 12 Sep 2006 by max
United 4 Workum , 1st Place!
Beste Mensen,

Afgelopen weekend stond de derde United 4 van het jaar op het programma.
Dit keer een record aantal deelnemers (378) In de 470 klasse verschenen er 20 boten aan de start.

De eerste twee wedstrijden werden gevaren en in de laatste wedstrijd nam de wind wat toe. We hadden na de eerste dag een serie van 2-2-1. Ondanks dat we niet helemaal tevreden waren met de eerste wedstrijd gingen we toch aan de leiding. Zoals altijd hangt er in Workum een hele gezellige sfeer op Zaterdag avond en dus was het zondag ochtend wat lastiger opstaan.

De weersvoorspelling was niet al te best want het zou hard gaan waaien. Uiteindelijk viel dat wel mee en hebben twee mooie wedstrijden kunnen varen. In de tweede wedstrijd nam de wind nog wel flink toe ( 23 knopen).

Wij voelen ons echter als een vis in het water met deze omstandigheden en dus konden we twee eerste plaatsen bijschrijven. Onze uiteindelijke serie was dus: 2-2-1-1-1 met als gevolg een eerste plaast overall.

Aankomend weekend gaan we naar onze belgische vrienden om daar te varen om het Belgisch Kampioenschap. Hopelijk hebben we de snelheid dan weer lekker te pakken. We houden je op de hoogte.

Posted on 04 Sep 2006 by max
Training Ijmuiden
Hallo Mensen!

Een week geleden hebben we weer een effectieve trainingsweek gevaren.

Samen met de teams NED 1 ( Coster brothers) NED 11 ( Mars en Lob) Ned 8 ( Bart en Olivier) en wij.

De omstandigheden waren uit het boekje! Veel wind, zon en golven. We hebben goed aan nieuwe technieken kunnen trainen omdat de training in het teken van Snelheidstraining stond. Onder leiding van Daniel hebben we hard en effectief getraind met soms upwind rakken van anderhalf uur!

We gaan een mooi naseizoen tegemoet met als hoogtepunt het Nederlands Kampioenschap! We gaan er voor!! Het Nk begint 15 Septmeber, het evenemnt is te volgen via www.opendutchsailing.org.

We keep you posted!!

NED 10

Posted on 21 Aug 2006 by max
Trainingday filmpje!!!
Mensen,

Reckless productions heeft een klein filmje van ons in elkaar gezet. de beelden zijn wat ouder dus vandaar dat we met een ander zeil en dus ander nummer voeren.

Pak een drankje en check de volgende link om het te bekijken:

Michien kan je in het gastenboek laten weten want je ervan vindt.

Enjoy!!!

Posted on 20 Jul 2006 by max
Traingsweken
Yoooo!

We hebben de afgelopen 10 dagen weer veel uren de boot gemaakt. Vorige week hebben we de haven van Den Helder onveilig gemaakt. Samen met drie andere teams (NED 11, NED 1 en NED 8) hebben we super getraint met wind, golven en stroom!!

Afgelopen dagen hebben we nog in Medemblik gevaren om de techniek bij te schaven. Na het teleurstellende EK voelen we ons heel goed in de boot en gaat alles met de dag beter. We gaan nu ons materiaal op orde maken en dan de wedstrijden die er aan komen goed aanpakken.

Verder hebben we een nieuwe auto, te vet !! Er komen binnekort foto's van!

Baar is er even tussenuit om te chillen maar zodra hij er weer is gaan we weer knallen.

Posted on 13 Jul 2006 by max
Hongarije
Beste vrienden,

Ons E.K. zit er weer op en wij zitten na een lange rit alweer veilig thuis. Onze uitslagen waren niet denderend maar het evenement was voor ons een enorme ervaring! De wind was heel moeilijk te peilen door vele draaiingen en daar habben wij nogal moeite mee. Ook lichte wind is nog niet echt ons sterkste punt. Er was geen dag met meer dan 10 knopen Maar ondanks de tegenvallende resultaten hebben we het hoofd cool kunnen houden en onze leermomenten gepakt.

S'ochtend moesten we altijd vroeg opstaan om klaar te staan om het water op te gaan maar we hebben elke dag, op de eerste na uitstel tot 12 uur gehad. Dit betekende heel veel wachten, voetballen, rugbyen zwemmen en uitrusten! en soms ook een rubberboot om laten slaan, per ongeluk! details vraag Kalle! check de foto.

We hebben ook alleen maar lekker weer gehad op een paar buitjes na dus het was een super weekje!

Nu gaan we weer even een paar weekjes trainen en hopen we weer in het najaar veel te gaan presteren!

Jullie gaan van ons horen!

Posted on 20 Jun 2006 by Barend
Europees Kampioenschap Hongarije
Hey people'

We zijn aangekomen in het mooie Hongarije. We varen van 12 tot en met 18 Juni het europees kampioenschap. Gister nacht zijn we na een lange dag rijden aangekomen. We overnachten in een ouderwets appartement vlakbij de haven dus dat is helemaal top! Vandaag hebben we ons bootje getuned en morgen gaan we de plas om ons voor te bereiden op dit belangrijke evenement. Er worden veel boten verwacht dus dat wordt super !

We zullen jullie op de hoogte houden gedurende week van wat er allemaal gaat gebeuren.

Laters,

Baar en Max tongue

ps. foto s volgen nog
Posted on 08 Jun 2006 by max
Holland regatta
Hey allemaal!

De Holland regatta zit erop en het was een rare week. De omstandigheden waren heel draaierig vanwege de aflandige wind. De eerste dag zijn we uiteindelijk om 19.30 uur gestart omdat de wind de hele dag rond de 35 knopen was. De rest van de week is de wind afgezwakt naar een kleine windkracht 3. Onze starts, eerste upwind en eertse down wind waren de hele week goed. Daarintegen waren de tweede upwinds dramatisch waardoor we veel plaatsten verloren. Alleen de laatste dag hebben we nog een goede race gevaren waarin we als 4e finishten.

De derde dag werd overschaduwd door het verliezen van een duitse coach. De man is naar alle waarschijnlijkheid overboord geslagen en verdronken. Hij is nog steeds niet gevonden maar de reddingsbrigade heeft de zoekactie wel gestaakt.

Onze trainingsmaatjes Marcelien en Lobke hebben in de dames klasse gewonnen !!! Ladies gefeliciteerd!

We gaan ons nu voorbereiden op het europees kampioenschap in Hongarije. We vertrekken volgende week en gaan ons resultaat van de holland regatta absoluut verbeteren!! we houden jullie op de hoogte.

Posted on 30 May 2006 by max
Trainen op Medemblik
Hey beste mensen,

Na het hele voorjaar lekker in het buitenland te hebben gevaren zijn we dit weekeinde begonnen we zeilen in eigen land! Het begon allemaal een beetje moeizaam op de united 4 maar dat kwam misschien nog door het fantastische feest dat max had gegeven voor zijn verjaardag een paar daagjes ervoor! Het strandfeest was een groot succes met nog vele goede vrienden en veel bekende uit het zeilwereldje!
We hebben lekker aan de lampen gehangen maar helaas zijn die tijden weer over omdat we nu weer onder het strakke regime van Jacco en Daniel leven! Vandaag 3 uur gezeilt, 1 uur gefietst, 4000 meter geroeid en misschien gaan we zo nog even proberen te kiten! Klinkt zwaar maar wel lekker. Heel de dag met je bakkus in het zonnetje en vanavond slapen als een roosje!
We houden jullie op de hoogte!
Posted on 09 May 2006 by Barend
Birthday Party Max 21
Max is Donderdag jarig dus dat moet gevierd worden. Als je een uitnodiging hebt ontvangen hoop ik dat je erbij bent!!

Posted on 01 May 2006 by max
Princess sofia cup finished
De laatste dagen in de goldfleet waren voor ons een super leer proces. We hebben een paar mooie potten gevaren met als hoogtepunt een 4e plek bij de eerste boei in de laatste race. Helaas hebben we door snelheids problemen dit niet kunnen vast houden , maar het begin is er!

Voor ons zaten de wedstrijden er al op donderdag op omdat de vrijdag in het teken stond van de medal races. Hier varen de laatste 10 van het klassement tegen elkaar om uit te maken wie er met die overwinning aan de haal gaat. Het nederlandse team was dus op het water om de finalisten aan te moedigen, nice!!

De prijsuitreiking was in een bizar paleis met overal politie dus dat was wel indrukwekkend. Princess sofia mocht zelf de prijzen overhandigen. Mars en Lob kregen ook een handje van koninklijke hoogheid dus dat was vet! Mars en Lob gefeliciteerd met jullie 3e plek!

Een mooie afsluiter met iedereen in de Pacha was super gezellig en de volgende dag hebben we in de middag het vliegtuig gepakt naar huis. Het was een mooie week met goede wedstrijden. Volgend jaar zijn we er weer bij !!! Nu gaan we hard trainen voor de volgende wedstrijd. Dit zal de holland regatta in medemblik zijn. Op thuis water gaan we proberen om een mooie prestatie neer te zetten. We houden je op de hoogte!

Greets!

Baar en Max smile

Posted on 16 Apr 2006 by max
Gold Fleet!!!!!
Beste NED10 ers,

De sofia cup is al drie dagen aan de gang dus vonden Baar en ik het tijd voor een verslagje. Nadat de spanjaarden het evenement met een dag hadden vervroegd kregen we ook nog eens gezeur met ons grootzeil. De meter vond namelijk dat onze trimstrepen uit het zeil moesten worden verwijderd anders geen grootzeil !!! Dat was echt even heel vervelend want we hadden een uur om het te regelen. We hebben met wat acceton de strepen proberen weg te vagen maar het werd alleen maar erger, resultaat een zwart zeil !! Maar goed de meter gaf ons groen licht en dus konden we met ons goede grootzeil van start! smile

De eerste wedstrijd dag werd een grote draaiing met als gevolg een afgebroken wedstrijd voor onze groep. De gele groep heeft de wedstrijd wel afgemaakt. De volgende dag stond er een harde wind ( knoopje of 20). Onze vloot (blauw) ging als eerste weg omdat we nog een race achter stonden. We konden aardig mee komen met als resultaat een 18,15,14 en een 28. De laatste race ging niet zo als gepland maar ja dat heb je wel eens. Onze dag eindigde dus om 19.00 uur omdat we 4 potten hebben gevaren. We hadden dus drie goede potten staan en een aftrek maar deze zal pas bij een vijfde wedstrijd komen.

Vandaag moest dus de beslissing brengen. Na 2 uur buiten te hebben gedobberd zijn we naar binnen gestuurd en werden de wedstrijden afgelast.
Dit betekende voor ons dat we morgen in de gold fleet gaan starten! Hiermee is onze doelstelling gehaald en gaan we zorgen dat we omhoog in het klassement gaan ! We houden je op de hoogte.

Groeten van Mallorca!

Posted on 11 Apr 2006 by max
Adios Mallorca
De trainingstage zit erop. We hebben de afgelopen 10 dagen hard getraind om zo goed mogelijk aan de start van de sofia cup te verschijnen.
De laatste dagen heeft de wind zich ingehouden en hebben we nog wat licht weer sessies gedaan.

De terug reis met IBERA!!! ging natuurlijk niet op tijd en dus hadden we anderhalf uur vertraging. Op zich valt het mee in vergelijking met de heenreis. We zijn nu weer thuis om even bij te komen. De 10e gaat de princess sofia cup beginnen en we zijn er klaar voor!! 80 boten aan de start dus het zal een mooie competitie worden. We houden jullie op de hoogte!

Max en Baar NED10
Posted on 29 Mar 2006 by max
Palma!! Wind and Sunshine!
Onze vlucht was niet zoals het het moest gaan. We vlogen namelijk met de spaanse maatschappij Iberia samen met Mars en Lob en Casper en Jouri (2 windsurfers). Bij aankomst op schiphol stond er al een uur vertraging op het bord en dus wisten we dat de overstap in Madrid krap zou worden.
Aangekomen in Madrid misten we het vliegtuig op 5 minuten!!!! crying

De oplossing: overnachten in een zwaar bout hotel in Madrid. De volgende dag vlogen we s ochtens waardoor we de hele dag aan ons bootje hebben geklust omdat de tijd te kort was voor een sessie.

Maar anyway even samenvatting van de laatste 4 dagen. We slapen in een te chille villa met de surfers. (zie foto) smile
En we hebben de afgelopen 3 dagen dikke wind gehad met sunshine!
Vandaag was een vette dag met vlagen van 28 knopen en dikke golven. Door een hoge golf werden we allebei flink gespoeld en is baar ze oakley zelfs van ze hoofd gespoeld, weg 150¥ !!!

We trainen samen met Marcelien en Lobke onderleiding van Daniel en Jacco. S middags worden er mooie potten gevaren met andere teams. ( GBR) (GER) (UKR). Nu nog een paar dagen vlammen en dan op naar de Sofia cup.

We houden jullie op de hoogte !!

Max en Baar NED10

Posted on 24 Mar 2006 by max
Vertrek Mallorca
Hey vriendelijke vrienden, het is weer zo ver!
Na een lange periode van studie en werk is de tijd weer gekomen om aan onze zeilcariere te denken.
We gaan dit keer acht dagen trainen in Mallorca met Marcelien de Koning en Lobke Berkhout! Onder begeleiding van coach Daniel Smith hopen we weer een grote stap in de goeie richting te nemen net als op onze vorige stages!
Het zal wel weer een gezellige bende wordenen hopelijk laat het zonnetje af en toe ook zijn gezichtje zien!
Max zit nu nog op wintersport en kan de dag dat hij terug komt gelijk het vliegtuig pakken naar Mallorca. Wassen kan hij ook vergeten. Dus zal wel stinken deze week.
We laten zeker weten wat voor vette dingen we dit keer mee maken!
Groetjes!

Posted on 15 Mar 2006 by Barend
cascais ended!
We zijn weer thuis! De traingstage in Cascais was een groot leerproces en we hebben grote stappen gemaakt. Na nog een paar super mooie zeildagen gehad te hebben met als uitzondering de laatste dag! ( mega golven,check de foto!) was het tijd om te spullen te pakken en te vertrekken.

De auto werd zwaar beladen met onze 470 op het dak en de rubber met de NED 11 daarop. Het was aan ons om het hele zaakje naar Barcelona te rijden omdat we later in Palma zullen trainen en de Sophia cup varen.

De reis naar Barcelona duurde lang maar alles is goed gegaan en dat is zeker het belangrijkste . Nadat we alles op de olympische haven hadden gestalt stonden we dus alleen met onze tassen in barcelona en een ticket om de volgende dag terug te vliegen. Er moest dus een slaapplaats gezocht worden en dat is gelukt. Max heeft een vriendin in Barcelona wonen en gelukkig konden we daar terecht! Do bedankt nog!

We zijn met ze drieen nog het nachtleven in Barcelona gaan verkennen en we kunnen jullie verzekeren dat Barca geen stille stad is! De volgende dag
hebben we de taxi gepakt richting het vliegveld waarna we na wat vertraging om 18.30 terug in Amsterdam waren.

De training was super en we hebben hard gevaren! blijf checken we houden je op de hoogte!

Posted on 16 Feb 2006 by max
Cascais update!
Het gaat top hier! Elke dag hebben we mooie zeilomstandigheden varierend van 5 tot 18 knopen met super vette golven!!
Samen met de andere teams (NED 11) (NED 1) en (POR 22) trainen we elke dag op verschillende technieken, en het is aanpoten voor ons! We proberen jullie later te voorzien van foto's op het water.

Vandaag hebben we een layday gekregen om alle informatie van de afgelopen dagen te verwerken en om onze rust te pakken. Marcelien,Daniel,Baar en ik zijn naar het kleine plaatsje Guincho gegaan om daar te golfsurfen! Het was super met een paar hoge golven als hoogtepunten! Nadat Sven en Kalle ook naar het strand waren gekomen zijn we naar een regenwoud gereden, dat was echt te mooi! Na een uur rond gereden te hebben zijn we wat gaan eten en hebben we het uitzicht nog eens bekenen. (zie foto)

Baar is in de namiddag nog even naar de politie gegaan om aangifte van ze gestolen euro's te doen. Morgen gaat de training weer beginnen en zijn we de hele dag weer op het water. We houden jullie op de hoogte!

Baar en Max

Foto: ( Daniel,Max,Mars,Sven,Baar en Kalle, Lobke ontbreekt)
Posted on 11 Feb 2006 by max
Aankomst Cascais
Hey vriendelijke vrienden,

Hier even het eerste nieuwberichtje uit het mooie Cascais!
We zijn afgelopen zondag vertrokken met gemengde gevoelens want we zagen best wel een beetje op tegen onze tweedaagse reis naar Portugal maar dit viel hartstikke mee. Of je was aan het rijden of lekker filmpies aan het kijken op de achterbak met een paar mooie dames erin tongue. De tijd vloog voorbij en na en nachtje overnachten in Bilbao(Spanje) en nog een klein dagje rijden waren we er.
We zijn eerst naar de haven gereden en hebben daar ons bootje opgetuigt. Hier liepen we al gauw onze trainingspartners Marcelien en Lobke tegen het lijf. Wij gaan hier negen dagen mee trainen onder begelijding van Daniel (bizarre ozzy coach). Ook Sven en Kalle trainen mee dus het wordt een gezellige bende!
We hebben er nu al weer een dagje zeilen op zitten (graadje of 19) maar het zal natuurlijk niet vlekkerloos aflopen we komen namelijk terug in het appartement en na een paar uurtjes chillen komen we er achter dat Daniel 50 eurotjes en ikke 115 eurotjes missen. Het appartement waar we in zitten was s'middags schoon gemaakt en alle laptops en camera's lagen er nog, alleen wat briefjes gejat. Heel relaxed die schoonmaaksters! Morgen even een aanklachtje indienen bij de politie, dus mensen die een uitdagend baantje zoeken in het buitenland: Betrouwbare schoonmaaksters gezocht in Cascais!!!
De komende dagen wordt het hard trainen en s'avonds een beetje tennisen en golfen met Sven en Kalle. Dus dat zal wel weer een hoop bende veroorzaken. Wordt lache.
Jullie horen nog van ons!
Groetjes Max en Barend
ps: foto's volgen nog!!!!

Posted on 07 Feb 2006 by Barend
Nieuwe Website!!!
Yes !

Onze website is in de lucht! Check regelmatig ff www.ned10.com en we houden je op de hoogte!!

Max en Baar smile
Posted on 03 Feb 2006 by max
Max en Sven in Cascais
Sven en ik hebben van 13 t/m 18 january in cascais getraind. Omdat Kalle helaas zijn training samen met Sven heeft moeten onderbreken heeft Sven gevraagd of ik naar Cascais wilde afreizen om daar verder te trainen in de plaats van Kalle. Het is een super week geworden waarin ik super veel heb geleerd. Barend en ik vertrekken aankomende zondag naar Cascais om samen met Marcelien, Lobke,Sven en Kalle te trainen onder leiding van Daniel Smith. Het wordt een top week ! We houden je op de hoogte!